Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Chcesz kupić odzież używaną? Sprawdź gdzie najlepiej jej szukać.
Sprzedaż oraz zakup używanych rzeczy stało się bardzo popularne.
Z racji postępu technologicznego, na rynek co róż wychodzą nowe sprzęty, bogate w no ości,
Salon kosmetyczny z salonem fryzjerskim Warszawa Bemowo
W dzisiejszych czasach, gdzie niemal na każdym osiedlu funkcjonują co najmniej dwa salony fryzjerskie, aby zyskać większą rzeszą klientów, usługi fryzjerskie łączone
Jaka sukienka na jesień
Gdy już skończą się wakacje i powoli dni stają się coraz chłodniejsze to zaczynamy tęsknić za noszeniem kusych sukienek. Niestety aura nie zawsze sprzyja noszeniu delikatnych kreacji szczególnie
Zadbaj o swoje ciało
Zgrabne ciało i szczupła sylwetka na stałe wpisały się w kanony współczesnych standardów piękna. Marzą o tym miliony kobiet na świecie. Podstawą do osiągnięcia i utrzymania się oczekiwanych efektów
Tonik z anyżu Twoją pomocą w walce ze zmarszczkami
Proces starzenia skóry, zwłaszcza w przypadku kobiet, najlepiej, aby przyszedł jak najpóźniej albo wcale. Niestety natura nie okazuje nam zbyt wielkiego zrozumienia,
Czy krem ze śluzu ślimaka pomaga.
Nowoczesne i naturalne sposoby odmładzające potrafią sprawić cuda, jednak warto czasem postawić na kosmetyki, które z nazwy brzmią niezbyt zachęcająco. Tylko pomyśl, czy krem ze śluzu
Oryginalne fryzury dla nastolatków, chcących zmienić swój wizerunek.
Do estetycznego i ładnego wyglądu przykładają wagę nie tylko dorośli, ale również młodzież.
W okresie dojrzewania piękna fryzura czy oryginalny makijaż

Posted by on Sie 17, 2020 in Zdrowie i uroda |

Pięć zasad zdrowego żywienia

Pięć zasad zdrowego żywienia

Wiele osób zastanawia się, co w dzisiejszych czasach oznacza zdrowa dieta, skoro w wielu produktach sklepowych jest dużo chemii. Co jest zdrowe – cukry, czy tłuszcze? Jeść więcej owoców czy warzyw? Czy soki są zdrowe? Jak teraz wybrać najzdrowsze jedzenie?

Podstawowa zasada – regularne posiłki o stałych porach

Wiele się mówi o tym, że posiłków powinno być 4-5 w ciągu dnia. Jednak mało kto wspomina o potrzebie stałego harmonogramu żywienia. Oczywiście to nie jest możliwe, aby dzień w dzień zrobić wszystkie posiłki idealnie o tych samych godzinach. Chodzi tu głównie o to, by pory dnia się mniej więcej zgadzały lub ustalić sobie orientacyjne godziny. Dla przykładu śniadanie od 7 do 9 rano, drugie śniadanie koło 10-12, obiad koło 14-15, podwieczorek mniej więcej godzina 16-17, a kolacja od 18 do 19. Można też po prostu co mniej więcej trzy godziny jeść.

Różnorodność

Ważne, aby posiłki w ciągu dnia były różne i z jak największej puli różnych produktów, aby dostarczyć organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje. Dla przykładu, jeśli do śniadania jedliśmy pomarańczę, to do drugiego śniadania weźmy sobie może gruszkę lub jabłko. Żeby nie jeść znów pomarańczy, albo czegoś bardzo do niej podobnego.
W ten sposób dostarczymy więcej różnych witamin swojemu ciału i unikniemy przekroczenia wskazanej dawki jednych witamin przy niedoborze drugich.

Czy najzdrowsze jedzenie to same warzywa i owoce?

Warzywa i owoce, zwłaszcza te sezonowe są bardzo zdrowe. W diecie zdrowego, nie uczulonego na produkty żywnościowe człowieka nie powinno brakować niczego – cukrów, tłuszczów, witamin, białek i minerałów. Aby dostarczać organizmowi tego wszystkiego w odpowiednich dawkach powinniśmy jeść warzywa, owoce, nabiał, mięsa, pieczywa, makarony, kasze, ryż. Oczywiście zrezygnowanie z takiej kaszy nie spowoduje takich konsekwencji jak zrezygnowanie z warzyw, ale jednak. Im bardziej urozmaicona dieta tym lepsza dla nas samych.

Woda

Woda to najważniejszy napój każdej zdrowej diety. Powinniśmy wypijać przynajmniej jedną butelkę wody mineralnej, niesmakowej sztucznie dziennie. Oczywiście możemy ją sobie urozmaicać świeżymi listkami mięty, czy owocami. Jednak w domu. Kupne wody smakowe potrafią zawierać obłędne ilości cukru, porównywalne z innymi sztucznymi napojami. To nie jest dobre dla naszego organizmu więc postawmy na zwykłą mineralną.

Najpierw warzywa

Cukier nam szkodzi jeszcze bardziej niż zdrowe tłuszcze na przykład z ryb. Nawet cukry proste z owoców trzeba bardzo ograniczać, bo przyzwyczajają nas do słodkiego smaku, który potem chcemy podświadomie przenieść na inne zwyczaje żywieniowe. Dlatego owoce powinno się jeść mniej niż warzyw.
Warzywa zapewniają dużo witamin i minerałów, a przy tym nie są słodkie. Dzięki temu nie przyzwyczajamy się do cukru, nasz organizm ma dostarczone witaminy, a my jesteśmy zdrowsi.