Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Co może być potrzebne do jogi?
Nowy Rok to taki okres, kiedy wiele kobiet postanawia wziąć się za siebie i rozpoczyna wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Niektóre z nich zaczynają biegać, inne chodzą popływać na basenie,
Depilacja gorącym woskiem w domu. Prosty sposób na gładkie nogi. Depilacja woskiem Sopot
Włosy na nogach to problem dla wielu kobiet, zwłaszcza tych z ciemną karnacją. Jasne i delikatne włoski usuwa się o wiele łatwiej,
Stroimy się
Nie ma wątpliwości, że strój na siłownię od niedawna ma swoje własne życie także w modzie męskiej. Jest duża szansa, że zastanawiasz się, jak się ubrać na siłownię, jak na rozmowę o pracę, ślub, a nawet przeciętny
Niesamowite właściwości pokrzywy
Zioła są od pokoleń wykorzystywane w leczeniu najróżniejszych chorób oraz dolegliwości.
Lecznicze właściwości pokrzywy
są cenione na całym świecie. Ludzie wykorzystują tę roślinę do
Zabiegi kosmetyczne dla tłustej cery
Cera tłusta wymaga specjalnej, regularnej pielęgnacji, od której zależy jej kondycja, wygląd oraz częstotliwość występowania niedoskonałości. Najważniejszym elementem pielęgnacji cery
Kreatynowe odżywianie włosów - keratyna do włosów. Kuracje keratynowe
Keratynowe odżywanie włosów niezwykle drogocenne okaże się w przypadku włosów które są puszące się, nieukładające oraz łamliwe. To prawdziwa zmora
Peeling medyczny - złuszczanie naskórka Warszawa Mokotów
Bez wątpienia dzielnica Warszawy Mokotów jest tym miejscem w stolicy, w którym aktywnie działa wiele salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Często wysoce specjalistyczne

Posted by on Sie 17, 2020 in Zdrowie i uroda |

Pięć zasad zdrowego żywienia

Pięć zasad zdrowego żywienia

Wiele osób zastanawia się, co w dzisiejszych czasach oznacza zdrowa dieta, skoro w wielu produktach sklepowych jest dużo chemii. Co jest zdrowe – cukry, czy tłuszcze? Jeść więcej owoców czy warzyw? Czy soki są zdrowe? Jak teraz wybrać najzdrowsze jedzenie?

Podstawowa zasada – regularne posiłki o stałych porach

Wiele się mówi o tym, że posiłków powinno być 4-5 w ciągu dnia. Jednak mało kto wspomina o potrzebie stałego harmonogramu żywienia. Oczywiście to nie jest możliwe, aby dzień w dzień zrobić wszystkie posiłki idealnie o tych samych godzinach. Chodzi tu głównie o to, by pory dnia się mniej więcej zgadzały lub ustalić sobie orientacyjne godziny. Dla przykładu śniadanie od 7 do 9 rano, drugie śniadanie koło 10-12, obiad koło 14-15, podwieczorek mniej więcej godzina 16-17, a kolacja od 18 do 19. Można też po prostu co mniej więcej trzy godziny jeść.

Różnorodność

Ważne, aby posiłki w ciągu dnia były różne i z jak największej puli różnych produktów, aby dostarczyć organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje. Dla przykładu, jeśli do śniadania jedliśmy pomarańczę, to do drugiego śniadania weźmy sobie może gruszkę lub jabłko. Żeby nie jeść znów pomarańczy, albo czegoś bardzo do niej podobnego.
W ten sposób dostarczymy więcej różnych witamin swojemu ciału i unikniemy przekroczenia wskazanej dawki jednych witamin przy niedoborze drugich.

Czy najzdrowsze jedzenie to same warzywa i owoce?

Warzywa i owoce, zwłaszcza te sezonowe są bardzo zdrowe. W diecie zdrowego, nie uczulonego na produkty żywnościowe człowieka nie powinno brakować niczego – cukrów, tłuszczów, witamin, białek i minerałów. Aby dostarczać organizmowi tego wszystkiego w odpowiednich dawkach powinniśmy jeść warzywa, owoce, nabiał, mięsa, pieczywa, makarony, kasze, ryż. Oczywiście zrezygnowanie z takiej kaszy nie spowoduje takich konsekwencji jak zrezygnowanie z warzyw, ale jednak. Im bardziej urozmaicona dieta tym lepsza dla nas samych.

Woda

Woda to najważniejszy napój każdej zdrowej diety. Powinniśmy wypijać przynajmniej jedną butelkę wody mineralnej, niesmakowej sztucznie dziennie. Oczywiście możemy ją sobie urozmaicać świeżymi listkami mięty, czy owocami. Jednak w domu. Kupne wody smakowe potrafią zawierać obłędne ilości cukru, porównywalne z innymi sztucznymi napojami. To nie jest dobre dla naszego organizmu więc postawmy na zwykłą mineralną.

Najpierw warzywa

Cukier nam szkodzi jeszcze bardziej niż zdrowe tłuszcze na przykład z ryb. Nawet cukry proste z owoców trzeba bardzo ograniczać, bo przyzwyczajają nas do słodkiego smaku, który potem chcemy podświadomie przenieść na inne zwyczaje żywieniowe. Dlatego owoce powinno się jeść mniej niż warzyw.
Warzywa zapewniają dużo witamin i minerałów, a przy tym nie są słodkie. Dzięki temu nie przyzwyczajamy się do cukru, nasz organizm ma dostarczone witaminy, a my jesteśmy zdrowsi.