Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Henna orientana - najlepsza podczas farbowania na karmelowy brąz.
Naturalna koloryzacja włosów powinna być trwała, aby powtarzanie procesu farbowania nie było konieczne zbyt często. Naturalne składniki to gwarancja braku
Jak dobrać skarpetki do butów?
Jak to z tymi skarpetkami jest?
Mało który mężczyzna zwraca uwagę podczas dopierania swojego stroju na skarpetki. Najważniejsze by do eleganckiego stroju były czyste i całe – taką zasadą
Ćwiczenia na kondycję, wzmacniające i odchudzające - Poznań
Ćwiczenia pomagają w odchudzaniu, ale także wzmacniają organizm, poprawiają kondycję i pozwalają zapobiegać wielu chorobom. W jaki sposób trenować, żeby osiągnąć
Porady na elektryzujące się włosy
Włosy same się elektryzują
Elektryzujące się włosy mogą stanowić ogromny problem. Przykładem może być zima, ubierając czapkę lub kaptur nasze włosy mogą się elektryzować co będzie mieć
Jaką odzież można poddać praniu chemicznemu?
Pralnia chemiczna jest miejscem, które odwiedza się zazwyczaj sporadycznie, gdy na przykład trzeba odświeżyć zimową kurtkę puchową lub ulubiona sukienka poplamiona została
Łatwy sposób na zadbanie o swój organizm
Szybkie tempo życia
Postęp i technologią sprawiają, iż życie jest wygodniejsze i daje więcej możliwości. Jest jednak również druga strona medalu, ponieważ obecnie żyje się nie
Jak sprawdzić, czy hurtownia stomatologiczna jest bezpieczna?
Otworzenie nowego gabinetu stomatologicznego to ogromne wyzwanie dla osoby, która staje przed tym zadaniem. Ciąży na niej ogromna presja za zapewnienie swoim

Posted by on Cze 24, 2021 in Zdrowie i uroda |

Jak zacząć odżywiać się zdrowo?

Jak zacząć odżywiać się zdrowo?

Dla tych, którzy od lat żyją w pośpiechu i wybierają potrawy szybkie w przygotowaniu albo po prostu przyzwyczaili się do niezdrowych przekąsek, dużej ilości cukru i potraw tłustych, zdrowe odżywianie musi kojarzyć się z koszmarem, czyli obsesyjnym planowaniem posiłków, drogimi składnikami i jałową kuchnią, w której brakuje ich ulubionych elementów. Wszystko to jest mitem, a stopniowe wprowadzanie zdrowych nawyków szybko przyniesie zaskakujące skutki w postaci zwiększonej energii, witalności, smukłej sylwetki, ładnej skóry i paznokci, a przede wszystkim zdrowe jedzenie również może być bardzo smaczne. 10 drobnych zmian w kierunku zdrowego odżywiania to nieinwazyjne, małe kroczki, które mogą pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie i sprowokować jeszcze większe rewolucje w naszym życiu.

Dziesięć kroków do zdrowszego życia

1. Pierwszym krokiem powinna być logistyka i odrobina czasu, aby przygotować posiłki dzień wcześniej. Dzięki temu nigdy nie znajdziemy się w sytuacji, w której przyjdzie pora na posiłek, a my nie będziemy mieli czasu, aby go przygotować.

2. Obojętnie, gdzie pracujemy, zawsze możemy mieć ze sobą pojemniki, w których znajduje się śniadanie, lunch i obiad, a także zdrowe przekąski w postaci suszonych lub świeżych owoców. Ważne jest, aby codziennie jeść około pięciu, sześciu niewielkich posiłków. Dzięki temu co dwie lub trzy godziny dostarczamy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości energii.

3. Kiedy jesteśmy na zakupach spożywczych, czytajmy etykiety. Ich skład zawsze przedstawiony jest w kolejności od produktu, którego jest najwięcej do tego, którego jest najmniej. Jeśli rzekomo zdrowy sok owocowy ma na liście składników cukier już na drugim miejscu, to wiadomo, że nie jest to produkt o niskiej zawartości cukru.

4. Pozbądźmy się z domu produktów, które zawierają więcej chemii i cukru niż innych składników. Dzięki temu nie będziemy mieli okazji, by ulegać pokusom.

5. Warto również znajdować w sieci lub książkach ciekawe przepisy, które składają się ze zdrowych składników, a które nam odpowiadają i mogą zobić furorę w naszym domu. Możliwości są niewyczerpane, a moda na wegetarianizm i weganizm zaowocowała wspaniałymi eksperymentami na bazie warzyw i owoców.

6. Wiele produktów, z których korzystamy na co dzień, ma swoje dużo zdrowsze zamienniki. Warto więc wymienić zwykły makaron na ten ciemny, a jasne pieczywo na chleby i bułki pełnoziarniste. Doskonałym tłuszczem, który można stosować zamiast masła, jest na przykład miąższ awokado hass.

7. Nigdy nie powinno się chodzić na zakupy z pustym żołądkiem. Badania dowiodły, że głodny człowiek kupuje o wiele więcej niż potrzebuje, a często nie są to najzdrowsze rzeczy, tylko szybkie słone przekąski. Na zakupy powinniśmy chodzić z pełnym brzuchem i gotową listą zakupów, której powinniśmy się trzymać.

8. Przeciętny dorosły człowiek potrzebuje od 2 do 3 litrów wody dziennie. Nawadnianie organizmu jest ważne nie tylko podczas upałów – woda reguluje procesy chemiczne i oczyszcza organizm, a jeśli wypijemy szklankę wody przed każdym posiłkiem, z pewnością zjemy nieco mniej, co pozytywnie wpłynie na naszą sylwetkę.

9. Warzywa i owoce to nie tylko źródło energii, ale przede wszystkim witamin i wartości odżywczych, dzięki którym nasz organizm prawidłowo pracuje. Nie da się przecenić ich obecności w diecie na zdrowie człowieka, dlatego warto jeść je w każdej postaci.

10. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, sięgaj po suszone owoce albo koktajle owocowe na bazie jogurtu z dodatkiem miodu zamiast cukru. Dzięki temu nawet słodkie grzeszki będą pełnowartościowe i zdrowe.